concurso eólico Touriño emplaza al BNG a poner las candidaturas eólicas «enriba da mesa» Elude pronunciarse sobre si prefiere que el reparto de los molinos se deje para después de las elecciones Advierte de que los proyectos sectoriales posteriores a las admisiones han que pasar por el Consello de la Xunta
Fuente: la voz
El concurso eólico puesto en marcha por la Consellería de Innovación e Industria monopolizó ayer el turno de preguntas durante la comparecencia de Emilio Pérez Touriño posterior al Consello de la Xunta. El presidente del Ejecutivo gallego, que acababa de anunciar la convocatoria de elecciones para el próximo 1 de marzo, respondió hasta en cinco ocasiones a asuntos relacionados con el proceso de reparto de nuevos molinos. Touriño emplazó a los responsables de Industria a «poñer enriba da mesa toda a documentación necesaria para poder ser avaliada pola comisión correspondente». Además, recordó que de la consellería solo va a salir una lista de anteproyectos admitidos, y advirtió de que «logo haberá os proxectos sectoriais», que deberán «ser aprobados polo Consello da Xunta».
El presidente del Gobierno gallego admitió que «parece evidente que hai algunha complexidade», pero consideró que el retraso del concurso, con el consiguiente aplazamiento que se ha visto obligado a firmar Fernando Blanco, «non é relevante ou decisivo: o problema non está nun tema de días», afirmó.
Touriño explicó que «a comisión de selección está á espera de dispoñer do material que lle ten que pasar a consellería de Industria, e en disposición de realizar o seu traballo». Además, confirmó que los representantes socialistas no han visto las candidaturas: «En canto reciba a documentación, que aínda non puido recibir, como é constatado e público, a comisión realizará o procedemento con todas as garantías necesarias de transparencia e de aplicación da normativa vixente». Preguntado sobre si es partidario de que el proceso se aplace definitivamente hasta después de las elecciones, como se plantea en medios socialistas, Touriño eludió «facer ningunha valoración», ni a favor ni en contra.
El jefe del Ejecutivo explicó hasta en tres ocasiones que tanto la constitución de la comisión evaluadora como la tramitación de las candidaturas aspirantes a obtener potencia eólica son competencia de Innovación. No obstante, insistió en que posteriormente «os proxectos sectoriais terán que ser aprobados polo órgano competente, coa lexislación na man. E se eses proxectos son tramitados oportunamente, se chegan ao momento final, pois serán aprobados polo consello da Xunta, que é o que corresponde». Además añadió que confía «plenamente na responsabilidade e a tarefa encomendada a cada consellería». «Cónstame -afirmó- que o conselleiro e o seu equipo están facendo todo o posible, están empregando toda a súa enerxía e capacidade».
|